Thursday 4 June 2015

Bumi Tua..

Bumi Tua..


Wahai bumi tua
Aku tahu kau rasa tersiksa
Penat membawa perosak derhaka
Aku juga letih melihatnya
Melihat manusia yang tiada lagi warasnya

Aku melihat tanah mulia yang diperangi sentiasa
Aku melihat manusia daif di bakar dan dibuang negara
Aku melihat yang berkuasa bertindak tidak sewajarnya
Aku melihat si penegak agama dituduh merampas kuasa
Aku melihat yang kaya menindas si miskin  papa kedana
Aku melihat negara aman rakyatnya bersengketa sedia
Aku melihat para ulama mulia dipandang sebelah mata
Aku melihat ada yang beragama tapi mula gilakan kuasa
Aku melihat ada si bijaksana yang ditutup mulutnya
Aku melihat orang tua yang melebihkan adat dari agama
Aku melihat orang muda jadi mangsa hingga masuk lembah durjana
Aku melihat si anak suka-suka membuang keluarga
Aku melihat si kecik diperlakukan dengan kelakuan melampau manusia gila

Wahai bumi tua
Mungkinkah sudah tiba masanya
Menanti isyarat Tuhan Alam Semesta
Untuk kau ratakan isinya
Untuk kau telan semuanya
Untuk dikumpulkan ahli dunia
Untuk ditayangi segala sengketa mereka
Di adili perbuatan mereka
Di hari pembalasan-Nya

Tuhan masih beri peluang untuk manusia
Tinggalkan kenikmatam dunia
Kembali kepada Dia

Biar sejarah silam penuh karat
Jangan sampai matahari terbit dari barat
Waktu itu semua dah terlambat
Tunggu ja kena sebat
Terbakar dek mancis apalah sangat
Dibandingkan dengan neraka bertingkat tingkat
Kulit kena siat
Nak taubat dah terlambat..

Cepat taubat!

Miss NS
5 June 2015
UTSUNOMIYA, JAPAN.

No comments:

Post a Comment